Prikazano: 141 - 160 od 473 zapisov
torek, 23. julij 2019, ob 8.30 uriPZS

O alpinizmu in »alpinizmu«: So komercialne odprave alpinizem?

Na predstavitvah knjige Igra in biseri (Kako sem hčerki z alpinizmom razložil življenje) me poslušalci velikokrat vprašajo, kakšna je razlika med današnjim in takratnim alpinizmom − v knjigi opisujem plezanje v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Odkar se je Tomaž Roter po Everestu in K2 povzpel še na Kangčendzengo, pa me vprašajo tudi, kaj menim o komercialnih odpravah na najvišje gore sveta. Motiv za obe vprašanji je verjetno v tem, da si ljudje želijo slišati kakšno čudaško opazko neprilagojenega starca, ki se ne more sprijazniti z novimi časi.
sreda, 17. julij 2019, ob 13.20 uriPZS

Doživite planinstvo kot način življenja!

Planinstvo je način življenja, katerega živi vsaj 58.413 ljubiteljev gora, v letu 2018 članov planinskih društev, plezalnih in alpinističnih klubov, včlanjenih v Planinsko zvezo Slovenije.
ponedeljek, 15. julij 2019

Poletna številka 2019 že zunaj

Danes, 15. julija, smo izšli. Pred vami bo kmalu dvojna, poletna številka na sto straneh. Številka, s katero je naš odgovorni urednik Vladimir Habjan postal polnoleten. Polnoleten urednik s polnimi 18-imi leti urednikovanja. Od septembrske številke leta 2001 do današnje, julijsko-avgustovske številke leta 2019. 18 let, 207 številk. Čestitke, Vladimir! Ponosni smo nate in na tvoje delo. Še na mnoga leta in na odlične članke naše ene in edine revije Planinski vestnik.
sobota, 15. junij 2019

Junijska številka Planinskega vestnika 2019

Tokratna tema meseca junijske številke Planinskega vestnika je posvečena soteskanju. Pišemo o zgodovini soteskanja, varstvu narave, prepovedanih biserih ter o sodobnih izzivih soteskanja.
četrtek, 30. maj 2019, ob 8.50 uriPZS

Še vedno mi je toplo pri srcu | pogovor z Ivanom Kotnikom - Ivčem o odpravi na Everest leta 1979

Eden tistih, ki je imel na odpravi Everest 1979 možnost priti na vrh, je Ivan Kotnik - Ivč. Nekaj spominov na odpravo, na čase po odpravi in pogledov na današnji vrhunski alpinizem nam je ponudil v pogovoru.
torek, 14. maj 2019, ob 15.30 uriPZS

Slovenski dnevi knjige tudi s stojnico Planinske založbe PZS

Na knjižnem sejmu 24. festivala Slovenski dnevi knjige, se bo s stojnico predstavljala tudi Planinska založba PZS. Sejem bo potekal med 15. in 18. majem 2019, planinska literatura in zemljevidi, ki jih je izdala Planinska založba pa bodo na voljo po posebni sejemski ceni – z vsaj 20 % popustom na redne cene.
četrtek, 9. maj 2019

Majska številka o 40-letnici prvega vzpona po Zahodnem grebenu na Everest

Danes smo izšli in to v višji nakladi kot običajno. Tokrat precej prej kot običajno in to zaradi tematike in tudi rokov. V bistvu je skoraj vsa številka (63 strani od 80) posvečena 40-letnici prvega vzpona po Zahodnem grebenu na Everest.
četrtek, 18. april 2019, ob 10.30 uriPZS

Ponatis Pravljičarije pod Triglavom

Mlade - pa tudi starejše - ljubitelje dobrega čtiva že od novembra navdušuje Pravljičarija pod Triglavom izpod peresa Kristine Menih. Zbirka desetih pravljičnih planinskih zgodb je po slabih petih mesecih od izida že doživela ponatis, kar kaže, da so jo bralci vzeli za svojo - in jo lahko spet najdete v Planinski trgovini PZS.
petek, 12. april 2019

Aprilski Planinski vestnik

Tokrat je uredniška ekipa Planinskega vestnika pohitela in danes, dan pred skupščino PZS, je aprilska številka že izšla. Tema meseca je namenjena daljinskim potem, kjer pišemo o doživljanju takih poti, o različnih izkušnjah na Slovenski planinski poti, pa o spoznavanju Alp v enem kosu - o poteh Via Alpina, o poti Via Adriatica in dolgi alpski transverzali. Predstavljamo pa vse poti, ki potekajo tudi po našem ozemlju in poti v neposredni bližini, ter njihove značilnosti.
četrtek, 28. marec 2019, ob 10. uriPZS

Izšel je Letopis PZS 2018

Planinska zveza Slovenije je pred skupščino, ki bo 13. aprila 2019 v Mariboru, izdala Letopis 2018, že deveti po vrsti. V njem so predstavljeni delovanje PZS in vseh njenih komisij in odborov v preteklem letu, pregled najpomembnejših planinskih dogodkov v letu 2018, prav tako tudi mednarodna dejavnost, področna organiziranost in planinska društva. Vabljeni k branju spletne različice!
ponedeljek, 25. marec 2019, ob 11.45 uriPZS

Gvido Španring - z znanjem in kondicijo do državnega prvaka

Gvida Španringa poznam že zelo dolgo. Ko sem leta 1980 kot mladinska vodnica začela voditi izlete osnovnošolcev, sta bila z bratom Robijem ena najbolj zvestih planincev. Velikokrat se nam je na izletih kot voznik avtobusa pridružil tudi njun oče. Gvido je kasneje postal udeleženec mladinskih planinskih delovnih brigad, mladinski vodnik, načelnik mladinskega odseka, vaditelj in inštruktor orientacije.
četrtek, 14. marec 2019, ob 11.30 uriPZS

Gorazd Gorišek nočni gost na 1. programu Radia Slovenija

Eden najustvarjalnejših slovenskih piscev planinskih vodnikov, katerega dela so našla svoje mesto na knjižnih policah večine slovenskih ljubiteljev gora, je v noči na petek, 15. marca, gostoval na 1. programu Radia Slovenija. Vabljeni k poslušanju pogovora z Gorazdom Goriškom v radijskem arhivu!
četrtek, 14. marec 2019

Marčni Planinski vestnik

Danes smo spet izšli. Marčna številka. Svetla pomlad, čeprav je morda za nekatere temačna naslovnica, a črna barva je v fotografiji ena najbolj značilnih in uporabljenih. Tokrat prinašamo obsežno temo o otrocih v gorah. Sodelovali so mnogi poznavalci in starši, ki skupaj prinašajo veliko zanimivih izkušenj in nasvetov, med njimi, s kako majhnim otrokom v gore in zakaj, kako nositi otroka po hribih, ali izlet v gore lahko ogroža otrokovo zdravje, pišejo pa tudi o naravi kot pomočniku pri motivaciji otrok, nekaj za popotnico staršem mladih planincev in o družinam prijaznih planinskih kočah.
torek, 12. marec 2019, ob 10. uriPZS

Zakaj najraje pogledamo ALADIN-ovo vremensko napoved?

Dandanes se v poplavi raznovrstnih vremenskih napovedi uporabnik včasih vpraša, katera napoved je boljša od druge in zakaj. Je boljša tista, ki ima nam bolj všečne sončke, oblačke, kapljice in snežinke, ali morda tista, ki nas vizualno ne privlači dovolj, da bi ji posvetili več kot le trenutek časa? Včasih se ljudje žal preveč zanašamo na videz in se ob lepi embalaži niti ne vprašamo, kdo je izdelek naredil in kako zanesljive so napovedi.
ponedeljek, 25. februar 2019, ob 14. uriPZS

V zasnežene gore z Gorazdom Goriškom

Čeprav je v dolini že prava pomlad, se gorski vrhovi še beloglavo kopajo v zimskem soncu in za varen obisk zahtevajo primerno opremo in znanje, kar poudarja tudi Gorazd Gorišek, ki je svojo izjemno trilogijo planinskih vodnikov pred kratkim sklenil z vodnikom V zasnežene gore, ki ga je predstavil na Televiziji Slovenija in Radiu Ognjišče. Vabljeni, da si pogovor ogledate oz. mu prisluhnete v spletnem arhivu!
petek, 15. februar 2019

Februarski Planinski vestnik

Smo že sredi meseca februarja in Planinski vestnik je izšel. Tema meseca je namenjena lednemu plezanju. Marta Krejan Čokl se ga je lotila z vseh možnih kotov in prepričani smo, da boste izvedeli veliko zanimivega o tej vrsti plezanje. V štiridesetih letih, kolikor jih je minilo od prvega preplezanega zaledenelega slapu pri nas, se sorazmerno s hitrostjo razvoja lednega plezanja in opreme za to dejavnost spreminjajo tudi možnosti za plezanje po ledu.
petek, 25. januar 2019

Spletna stran Planinskega vestnika spet deluje

Po večjih tehničnih težavah na spletnem strežniku je spletna stran spet dosegljiva. Vsem obiskovalcem se iskreno opravičujemo in se vam zahvaljujemo za razumevanje.
torek, 22. januar 2019, ob 8.45 uriPZS

Pogovor z Jožetom Rovanom, predsednikom PZS

Na lanski skupščini PZS je bil izvoljen novi predsednik planinske organizacije, Jože Rovan. Z njim smo v Planinskem vestniku v preteklosti opravili nemalo pogovorov, v večini na temo gorskega kolesarstva, saj je bil pobudnik ustanovitve in dolgoletni načelnik Komisije za turno kolesarstvo. Jože, "stari" kolegi ga imenujemo kratko Joc, deluje v organih planinske organizacije že dolga leta, izhaja iz PD Ljubljana-Matica, od koder se poznava še iz časov delovanja v mladinskem odseku. Rovan je po poklicu univerzitetni profesor, na Ekonomski fakulteti v Ljubljani predava statistiko. Običajno objavimo pogovor z novim predsednikom kmalu po izvolitvi, tokrat pa si je Jože vzel nekaj več časa, zato nam svoja stališča in razmišljanja podaja v začetku letošnjega leta.
sreda, 16. januar 2019, ob 15.30 uriPZS

Planinski vestnik s poklonom Anteju Mahkoti

Petnajstega smo in pred nami je prva letošnja številka. Na vrat na nos smo zaradi slovesa legendarnega Anteja Mahkote posvetili prvi del številke ravno njemu. Množico podatkov o njem je zbrala neumorna urednica Marta Krejan Čokl, ki je k pisanju povabila tudi različne pisce, Antejeve sopotnike na njegovih številnih vzponih in poteh.
petek, 11. januar 2019, ob 15.45 uriPZS

Nesreče v plazu s srečnim koncem v zimski sezoni 2017/2018

Zima 2017/2018 nas je presenetila z velikimi količinami zapadlega snega. Na Kredarici ga je v tem času navrglo kar nekaj čez trinajst metrov, največja izmerjena višina pa je bila pet metrov. Pri velikih količinah snega se znatno poveča tudi nevarnost plazov. A sreča je bila tokrat na strani obiskovalcev gora. Pomoč gorskih reševalcev je bila potrebna ob splazitvi petih plazov, pri tem se je poškodovalo skupaj sedem oseb.