Prikazano: 41 - 60 od 473 zapisov
četrtek, 22. december 2022, ob 7.30 uriPZS

Planinski vestnik, odlično praznično darilo ...

... za vsako ljubiteljico in ljubitelja gora, zanimivih intervjujev, vedno aktualnih tem meseca in različnih opisov tur v vseh letnih časih in vseh zahtevnosti.
ponedeljek, 19. december 2022

Miren božič in SREČNO 2023!

Si predstavljate svet, v katerem vse poti vodijo proti soncu? Svet, v katerem so sledi, ki jih puščamo, kažipoti tistim, ki so zašli ali tavajo v megli? Naj bodo naše sledi takšne, kot je markacija, ki nam pokaže pot iz megle – pa naj bodo to nasmehi, ponujene dlani, stopinje v snegu, zgodbe, ki jih napišemo na papir, ali fotografije, od katerih ne moremo odtegniti oči. Naj bodo naše poti kažipoti, ki vodijo proti soncu … Spoštovane bralke in bralci Planinskega vestnika, miren božič vam želimo in vse dobro v letu 2023! Uredništvo
nedelja, 18. december 2022

Decembrski Planinski vestnik o prezrtem alpinistu

Decembrska tema meseca je posvečena prezrtemu alpinistu izpred prve svetovne vojne, ki je med drugim v svojih zapiskih dejal: "Zmagovalec je tisti, ki je nekaj naredil iz sebe." Toda, kdo je bil Klodwig Tschada (1892-1918) in kaj je vse preplezal? Raziskovanja se je lotil seveda naš Dušan Škodič, ki je prišel do zelo zanimivih podatkov in vse to tudi objavljamo.
sreda, 23. november 2022, ob 7. uriPZS

Katera dela bodo izšla naslednje leto v Planinski založbi?

Planinska založba PZS sledi že dolga leta poslanstvu izdajanja vodnikov in učbenikov s planinsko tematiko in s tem bo tudi nadaljevala naslednje leto. A poleg preventive spodbuja tudi izvirno planinsko/gorniško/alpinistično leposlovje.
torek, 15. november 2022

Novembrski Vestnik o feratah

Novembra smo se v temi meseca podali na ferate. Pišem o tem, kaj so ferate, katera je bila prva pri nas, katera zadnja do zdaj in katera je najzahtevnejša; na katere vse se lahko podate v Sloveniji, kakšno opremo potrebujete in kako se gibati na feratah.
ponedeljek, 24. oktober 2022, ob 13. uriPZS

Znani so zmagovalci fotonatečaja Ljubim gore 2022

Štiričlanska ocenjevalna komisija nagradnega fotonatečaja #LjubimGore, ki ga je z uredništvom Planinskega vestnika in v sodelovanju s podjetjem CEWE, d. d., organizirala Planinska zveza Slovenije, je imela tudi letos zahtevno nalogo, da je med 51 prejetimi fotografijami izbrala šopek najboljših, ki bodo od 9. decembra na ogled v Slovenskem planinskem muzeju v Mojstrani.
torek, 18. oktober 2022

Oktobrski Vestnik o alpinistih na Kranjskem pred prvo svetovno vojno

Oktobrska številka Planinskega vestnika prinaša zanimivo temo meseca: Alpinisti na Kranjskem pred prvo svetovno vojno. Takrat je bilo planinstvo na Kranjskem razdeljeno na dva dela; na sekcije DÖAV, ki so označile prve planinske poti in zgradile prve planinske koče, ter na slovenski SPD s slovenskimi kočami in potmi.
nedelja, 18. september 2022

Septembrski Vestnik o prvi jugoslovanski ženski alpinistični odpravi

V septembrski številki Planinskega vestnika je tema meseca prva jugoslovanska ženska alpinistična odprava. Poleti so namreč minila štiri desetletja, odkar se je osem jugoslovanskih alpinistk prvič v obliki samostojne jugoslovanske ženske odprave podalo v tuje visokogorje s ciljem osvojiti sedemtisočak Pamir. Odprave se v tokratni temi meseca spominjamo skozi pogovore z nekaterimi udeleženkami, Lidijo Honzak, Marijo Štremfelj, Marjano Šah in Ireno Komprej.
torek, 12. julij 2022

Poletna številka o sončnih žarkih v gorah - preventiva in posledice

V tokratni temi meseca dvojne številke Planinskega vestnika smo se posvetili nevarnostim sončnih žarkov v gorah, zdravstvenim posledicam čezmernega izpostavljanja soncu, delimo pa tudi primerne napotke za preventivo, kajti sončnemu UV-sevanju se ni mogoče v celoti izogniti in to tudi ni cilj, ker je gibanje na sončni svetlobi koristno in potrebno.
petek, 17. junij 2022

Junijski Vestnik o požarni varnosti v kočah

V junijski številki Planinskega vestnika smo se v temi meseca posvetili požarni varnosti v planinskih kočah. Med leti 2017 in 2021 so namreč v zgolj treh letih in pol na območju Kamniško-Savinjskih Alp zgorele tri čudovite in zelo priljubljene planinske koče, Kocbekov dom na Korošici, Frischaufov dom na Okrešlju in Mozirska koča na Golteh.
petek, 10. junij 2022, ob 16. uriPZS

1. seja UO PZS o novih sestavih odborov

Upravni odbor Planinske zveze Slovenije (UO PZS) se je na 1. seji v mandatnem obdobju 2022–2026 sestal 9. junija 2022 na sedežu PZS v Ljubljani. Posvetil se je potrjevanju novih odborov, novih društev in splošni tematiki zveze.
sreda, 18. maj 2022

Majski Vestnik 2022 o vodah v Alpah

V majski številki Planinskega vestnika so tema meseca vode v Alpah. Alpski vodni krog lahko opišemo v obliki sistema - padavine, ledeniki, reke, zajetja podzemnih voda, jezera, reke z mokrišči. Območja tekočih voda so bila zaradi oskrbe z vodo in ekonomskih potencialov od nekdaj zanimiva za človeka in njegove dejavnosti. Alpske reke so pomemben vir pitne vode, zaradi svoje obilnosti pa so še danes razvojni dejavnik za več kot 14 milijonov ljudi, ki živijo na neposrednem območju Alp.
petek, 15. april 2022

Aprilski Vestnik se spominja Nejca Zaplotnika

V aprilski številki Planinskega vestnika se spominjamo Nejca Zaplotnika, legende z razlogom, ki bi 15. aprila praznoval svoj 70. rojstni dan. Svoje spomine so v Vestniku med drugim delili alpinisti in Nejčevi sopotniki na njegovi poti.
četrtek, 17. marec 2022

Marčni Vestnik o presenetljivem odkritju glede SPD

Tema marčne številke Planinskega vestnika je Vzpon in propad Kranjske sekcije DÖAV (Deutscher und Österreichischer Alpenverein) in presenetljivo odkritje našega urednika Dušana Škodiča o tem, da je bilo Slovensko planinsko društvo prva tri leta član DÖAV.
sobota, 26. februar 2022, ob 13.30 uriPZS

100 let markacije ob 129-letnici PZS | Slovensko planinstvo skozi čas

Organizirano planinstvo ima v Sloveniji že 129-letno tradicijo, znamenita Knafelčeva markacija pa praznuje 100 let! Slovensko planinsko društvo, predhodnik Planinske zveze Slovenije, je bilo ustanovljeno 27. februarja 1893, krovna planinska organizacija pa je danes med najbolj množičnimi nevladnimi in prostovoljskimi organizacijami v Sloveniji in najbolj množična športna organizacija. Vpogled v dolgo in bogato zgodovino slovenskega planinstva ponuja pravkar izdana monografija Slovensko planinstvo skozi čas. Vanjo se je vpisal tudi Alojz Knafelc, ki je leta 1922 vpeljal enotno označevanje planinskih poti - belo piko z rdečim kolobarjem, ki jo danes imenujemo Knafelčeva markacija in je eden od simbolov slovenskega planinstva, ter enotno usmerjevalno tablo.
petek, 18. februar 2022

Februarski Vestnik o paragorništvu

Tema februarske številke Planinskega vestnika je paragorništvo - s pogledom v zgodovino, ko so invalidi stali na strehi sveta in številnih drugih vrhovih, preplezali zahtevne stene; pa kako je bilo pri nas in kako je zdaj. V okviru Planinska zveza Slovenije imamo namreč odbor In Planinec, ki vključuje aktivnosti v hribih z invalidnimi osebami, gluhimi, s slepimi in slabovidnimi ..., prav tako pa imamo slovensko paraplezalno reprezentanco, ki na športnoplezalnih tekmovanjih dosega najžlahtnejše medalje.
petek, 4. februar 2022, ob 7.30 uriPZS

V navezi - razgled z gora vsako prvo nedeljo v mesecu na Prvem!

V navezi je nova oddaja na 1. programu Radia Slovenija, ki obljublja razgled z gora vsako prvo nedeljo v mesecu ob 14.30 na Prvem! Vabljeni k poslušanju premierne oddaje, ki je bila na sporedu 6. februarja, v radijskem arhivu!
ponedeljek, 17. januar 2022

Januarski Vestnik o mitu triglavske Stene

"Tudi triglavska Stena ima svoj urbani mit. Pretresljiv bolj kot žolca," pravi naš član uredništva in eden izmed urednikov Dušan Škodič. Prekletstvo Lassove vrvi je tema meseca, Dušan se je namreč zakopal v stare zapise in arhive.
ponedeljek, 20. december 2021

Prazniki prihajajo ... in SREČNO 2022!

Višji je vrh, lepši je razgled. Več preberemo, širše je obzorje. Planinski vestnik vam že od leta 1895 na svoj način ponuja čudovite razglede in širi obzorja. Dovolite mu, da to počne tudi v letu 2022. Vesel božič in srečno novo leto!
sobota, 18. december 2021

Decembrski Vestnik o snežnih plazovih

Decembrska številka je skoraj popolnoma zimska. Že uvodna téma je povsem snežna, ali če hočete – plazovita. Osredotočili smo se na snežne plazove. Predstavljamo uporabne novosti projekta CROSSRISK, o katerem smo že pisali, tokrat pa smo projekt predstavili še podrobneje. Predvsem smo se osredotočili na spletne možnosti, saj – kot pravi avtor, poznavalec snega in plazov, Miha Pavšek – nam današnje informacijske tehnologije in spletna orodja omogočajo, da lahko naredimo praktično vse z domačega naslanjača. Svetujem vam, da si temo podrobno preberete, predvsem pa naj vam uporaba vseh mogočih spletnih prikazov preide v navado pred vsako turo.