sreda, 2. december 2015, ob 10.30 uriPZS

Brati gore ob mednarodnem dnevu gora 2015

Dežela na sončni strani Alp se z velikim veseljem pridružuje mednarodni pobudi Brati gore, ki jo ob praznovanju mednarodnega dneva gora 2015 pripravlja Alpska konvencija. S številnimi dogodki po vsej Sloveniji v petek, 11. decembra, in v dneh okrog tega praznika bomo partnerji projekta slavili alpsko kulturo in alpsko literaturo ter tako spodbujali k branju in spoznavanju gora. Vabljeni, da se udeležite katere od prireditev.

Klikni na fotografijo za povečavo ...
Brati gore je pobuda Nemškega predsedstva Alpski konvenciji 2015-2016 v okviru mednarodnega dneva gora 2015. Osnovna ideja je spodbuditi dogodke, posvečene branju alpske literature na različnih mestih v Alpah na mednarodni dan gora (11. december). Njen cilj je promocija moderne alpske literature in alpske kulture, ki predstavljata pomemben del Alp, kot jih poznamo. Vsaka partnerska organizacija, ki sodeluje v pobudi, prosto izbere alpsko literaturo za svoj dogodek.

------> RADIO OGNJIŠČE
Doživetja narave, 11. december ob 17.05: Doživetja narave: Brati gore
Oddaja, posvečena mednarodnemu dnevu gora in pobudi Brati gore ter branje planinskih odlomkov.

AJDOVŠČINA
OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, 11. december ob 14. uri: Brati gore: Kekec, Kako je nastalo Blejsko jezero in Javorov hudič

BLED
  • Infocenter Triglavska roža Bled, 9. december ob 19. uri: Projekcija filma Ta pleh ima dušo in branje iz gorniške literature
  • Knjižnica Blaža Kumerdeja Bled, 11. december ob 17. uri: Mišek hribolazec

BOHINJSKA BISTRICA
Center TNP Bohinj, Stara Fužina, 10. december ob 19. uri: Brati gore, jih prehoditi in fotografirati
Foto zgodbe Gregorja Skoberneta od Ratitovca do Triglava in odlomki iz gorske literature.

BRASLOVČE

• OŠ Braslovče, 11. december ob 18. uri: Noč branja Braslovče: Čez planine in doline
  • OŠ Gomilsko, 11. december ob 18. uri: Noč branja Braslovče: Čez planine in doline
  • OŠ Letuš, 11. december ob 18. uri: Noč branja Braslovče: Čez planine in doline
  • OŠ Trnava, 11. december ob 18. uri: Noč branja Braslovče: Čez planine in doline

BREŽICE
Knjižnica Brežice, 11. december ob 19. uri: Brati gore
Kulturno druženje z javnim branjem odlomkov iz knjig z alpsko oziroma planinsko vsebino, razstava knjig in planinske periodike ter glasbeni točki.

ČRNA NA KOROŠKEM

OŠ Črna na Koroškem, 11. december ob 16.30: Zlatorog, ljudska pripovedka

ČRNOMELJ
Knjižnica Črnomelj, 11. december ob 16. uri: Odprtje razstave Brati gore

DRAMLJE

OŠ Dramlje, 10. december ob 11. uri: Čez planine in …

GORICA PRI SLIVNICI

OŠ Slivnica pri Celju, 14.–18. december: razstava gorniške literature in bralni teden z učenci na temo Brati gore

IDRIJA

• Osnovna šola Spodnja Idrija, 11. december ob 11. uri: S knjigo v gore
  • Mestna knjižnica in čitalnica Idrija, 11. december ob 17. uri: Pravljica o Zlatorogu

JESENICE
Občinska knjižnica Jesenice, 11. december ob 19.30: Predstavitev slikanic Svizec Miha ter Svizec Miha in prijatelji

KAMNIK

Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik, 11. december ob 19. uri: Brati gore: Vladimir Habjan in Mojca Volkar Trobevšek
Gore so neizčrpen vir navdiha za literarne, glasbene, filmske, likovne in druge umetnike. Njihova večna lepota, ujeta v kamniti svet višav, še posebej zaznamuje ustvarjalce, ki živijo pod njimi. Kako brati gore in kako gore preberejo nas, se bosta pogovarjala domačina Vladimir Habjan, publicist, urednik in novinar, ter Mojca Volkar Trobevšek, kulturna ustvarjalka, scenaristka in učiteljica. Na klavirju bo njun pogovor spremljal avtorski glasbenik Simon Skalar.

KOČEVJE
OŠ Stara Cerkev, 11. december ob 7.30: Brati gore: Kekec, Bela past, Odprava zelenega zmaja, Zlatorog, Gospod Hudournik

KOPER
Knjigarna Libris, 11. december ob 18. uri: Slavnik
naša domača gora skozi pripoved, sliko in pesem

KRANJ
OŠ Helene Puhar Kranj, 11. december ob 11. uri: Razstava gorniške literature za otroke in odrasle

LAŠKO
Knjižnica Laško, 11. december ob 9. uri: Beremo knjige o gorah

LENDAVA
Knjižnica Lendava, 11. december ob 16.30: Razstava in pravljična ura s Kekcem

LJUBLJANA
  • Gimnazija Bežigrad, 9. december: Velikani Himalaje in ostala dela Vikija Grošlja
  • Knjižnica Otona Župančiča, 11. december ob 11. uri: Pravljične poti v gorah
    Prireditev z vabljenimi mladimi bralci, na kateri bodo gorske pravljice pripovedovali Irena Cerar, Ida Mlakar in Tone Obadič ter priložnostna razstava priporočenih knjig z gorniško tematiko.
  • Knjižnica Šiška, 11. december: Brati gore razstava planinske literature
    Manjša razstava in izbor knjig z gorniško oz. planinsko tematiko.
  • OŠ Karla Destovnika - Kajuha, 11. december: Napisal sem knjigo
  • OŠ Zadobrova, 11. december ob 15. uri: Knjižna čajanka Brati gore
    Knjižna čajanka ob knjigah Štirje srčni možje; S pravljico na izlet - izbrane pravljice; Ljudska pripoved pod lipo domačo - izbrane pravljice.

MARIBOR

• Ministrstvo za obrambo/Center vojaških šol/Knjižnični informacijski založniški center/Kadetnica Maribor, 11. december ob 12. uri: Slovenska vojska in gore
  • OŠ Janka Padežnika, 11. december ob 16. uri: S Kekcem v gore
  • Mariborska knjižnica/Svečana dvorana Rotovž, 11. december ob 19. uri: Literarna postaja s Tadejem Golobom

MOJSTRANA
  • OŠ 16. decembra Mojstrana, 11. december: Brati gore: Zlati zob, Kekec, Zelišča male čarovnice
  • Slovenski planinski muzej, 11. december ob 18. uri: Planinski vestnik – stodvajsetletnik
    Pogovor o vsebinah, posebnostih in zanimivostih oblikovanja Planinskega vestnika bo s člani uredniškega odbora vodila Marta Krejan Čokl. Filmska projekcija muzealcev ob zaključku akcije Beremo Planinski vestnik. Razstava o zgodovini Planinskega vestnika. Zabava s planinskim stand-up komikom Urošem Kuzmanom.

MOZIRJE
Galerija Mozirje, 11. december ob 18. uri: Slovenske gore v objektivu letnih časov
Pogovor o gorah in nastanku knjige s soavtorico monografije Marjeto Keršič Svetel, magistro zgodovine in etnologinja, bo vodil Marijan Denša, univ. dipl. inž. gozd. in varuh gorske narave pri PD Nazarje.

NAZARJE

Galerija Muzeja Vrbovec, 11. december ob 18.05: Mednarodni dan gora - Brati gore v Nazarjah
Odprtje razstave planinskih fotografij članov PD Nazarje v letu 2015. Marija Sodja Kladnik bo v gorenjskem narečju brala iz knjige Bohinjske pravljice (Naš voča so včas zapodval - Bohinjske pravljojce), ki jih je po pripovedovanju svojega očeta zapisala Marija Cvetek.

PLANINA PRI SEVNICI

OŠ Planina pri Sevnici, 10. december ob 12.30: Na Planini v planine s pravljicami

POSTOJNA
Knjižnica Bena Zupančiča Postojna, 11. december ob 18. uri: Pogovor z alpinistom Petrom Bajcem ob dnevu gora

ROVTE
OŠ Rovte, 11. december ob 14. uri: Triglavske pravljice

SPODNJA POLSKAVA
OŠ Antona Ingoliča, 11. december ob 8. uri: Pravljični gorski svet

SVETA ANA V SLOVENSKIH GORICAH
OŠ Sveta Ana, 11. december ob 10.30: Kekčeve zgodbe

ŠENTJUR
  • Knjižnica Šentjur, 20. november–20. december: Brati gore: razstava gorniške literature iz bogate zbirke Knjižnice Šentjur.
  • Knjižnica Šentjur, 8. december ob 18. uri: Predstavitev plezalnih vodnikov in gorniškega delovanja Toneta Golnarja
  • Ipavčev kulturni center, 10. december ob 18. uri: Brati gore: Skupaj na planinskih poteh
    Predstavitev planinskih društev Dramlje, Slivnica pri Celju in Šentjur ter pogovor odgovornim urednikom Planinskega vestnika Vladimirjem Habjanom o zgodovini, dejavnosti, pomenu in poslanstvu najstarejše še izhajajoče slovenske revije. Na ogled bo tudi razstava Planinski vestnik – 120 let z nami na planinskih poteh.
  • Knjižnica Šentjur, 15. december ob 10. uri: Knjižna čajanka Brati gore

TOLMIN

Knjižnica Cirila Kosmača Tolmin, 11. december: Razstava literature na temo Julijskih Alp

TRST
Narodna in študijska knjižnica (čitalnica), 11. december ob 17. uri: Brati gore s tržaškimi in goriškimi avtorji, planinci in alpinisti
Branje odlomkov iz del domačih avtorjev, planincev in alpinistov: Dušana Jelinčiča, Rafka Dolharja, Igorja Škamperleta, Bojana Pavletiča in Goričana Mateja Klemšeta, ter priložnostna razstava planinske literature.

Če tudi v vašem kraju ali društvu organizirate dogodek pod okriljem projekta Brati gore in ga še ni na seznamu, nas, prosimo, obvestite na e-naslov pr@pzs.si - in ga z veseljem vključimo v koledar prireditev ob mednarodnem dnevu gora. Dogodke je sicer treba prijaviti prek spletnega obrazca Alpske konvencije.

Prijazno vabljeni na branje gora!

Marčni Vestnik posvečen Radu Kočevarju (1928-2024)

ponedeljek, 18. marec 2024

Prvi del marčne številke Planinskega vestnika smo posvetili letos preminulemu našemu legendarnemu in neustavljivemu alpinistu Radu Kočevarju (1928-2024). "S slovesom Rada Kočevarja smo tako izgubili zadnjega in brez dvoma najmočnejšega predstavnika generacije, ki je v času po vojni postavila nove smernice razvoju alpinizma pri nas kljub začetnemu odporu starejše generacije plezalcev," pravi Jure Krejan Čokl.

Februarski Vestnik se spominja odprave na Tirič Mir

sreda, 14. februar 2024

Februarska številka Planinskega vestnika se spominja skupne slovenske-poljske alpinistične odprave iz leta 1978 na Tirič Mir, ki je s 7708 metri najvišji vrh pogorja Hindukuš in hkrati najvišji vrh izven Himalaje in Karakoruma, po višini pa triintrideseti na svetu.

Januarski Planinski vestnik s prenosnimi kuhinjami

četrtek, 18. januar 2024

Prva letošnja številka Planinskega vestnika postreže z zelo zanimivim testom opreme - in sicer s testom prenosnih kuhinj oziroma kar enajstih kuhalnikov. Prenosni kuhalniki imajo že precej dolgo brado in številnim popotnikom, alpinistom in dopustnikom omogočajo kakovostno prehranjevanje na krajših in daljših potepanjih. Topijo nam sneg, prekuhavajo oporečno vodo, kuhajo kavo kofeinskim odvisnikom in omogočajo kakovostnejše prehranjevanje od žuljenja energijskih ploščic in sendvičev. Pokukali pa smo tudi v vrečke s hrano, zakaj in kakšne izbrati, kdaj pridejo prav in komu.