četrtek, 15. november 2012PZS

Planinski vestnik, november 2012

V novembrski številki Planinskega vestnika smo temo meseca namenili doživljanju gora skozi likovno upodabljanje, fotografiranje, film in besedo. Svoje doživljanje so zapisali nekateri ustvarjalci podob in besed. Pogovarjali smo se z odlično alpinistko Moniko Kambič in Aldom Zubinom, gorskim kolesarjem iz Kopra. Podali smo se na ...

Klikni na fotografijo za povečavo ...
Podali smo se na Korošico, na Kamniti lovec, se spomnili Vlasta Kopača in s Francetom Zupanom obudili spomin na reševalno akcijo po drugi svetovni vojni.
V rubriki Z nami na pot Vid Pogačnik opisuje poti na Jezerskem, Janja Lipužič pa gore nad smučiščem Mokrine.

V drugem delu revije lahko preberete o popotovanju po Kitajski, o izletu z otroki na Obli vrh, o plezališču Vipavska Bela, o dejavnosti TNP, razmišljanje o medčloveških odnosih v gorah.

Sledijo redne rubrike o gorski medicini, varstvu narave, alpinistične novice in novice iz tujine, pisma bralcev in novice planinske organizacije.

Preberite si tudi ugotovitve ankete, ki smo jo priložili septembrski številki. Več komentarjev si lahko preberete na desni strani prve strani na www.planinskivestnik.com.

V uvodniku urednik Vladimir Habjan razmišlja o tem, kako lahko v različnih priložnostih doživljamo gore.

Na naslovnici je severna stena Škrlatice priznanega fotografa Otona Naglosta.

Želimo vam prijetno branje Planinskega vestnika! Poiščite ga v svojem kiosku.

PDF Kazalo PV, november 2012 (1,46  MB)

Uredništvo Planinskega vestnika

Planinski vestnik, november 2012, lahko kupite tudi v Spletni trgovini PZS.

Vsebina - Članki

DOŽIVLJANJE GORA 4
Gore vidimo, slišimo, čutimo ... Z Belce na Sleme. Marjan Bradeško
Likovno upodabljanje gorske krajine. Pričarati občutenje, ki se ga sami ne zavedamo. Danilo Cedilnik Den
Občutki pri fotografiranju v gorah. Včasih so močnejši skozi objektiv. Stane Klemenc
S filmsko kamero po gorah. Zgodbe, polne življenjskih resnic in razmišljanja. Tine Marenče
Moč in zadrega besede. Opisovanje lepote gora in njihovo doživetje. Igor Škamperle
INTERVJU 14
RAZMIŠLJANJE 23
Spomin in opomin. Ob bližnji stoletnici rojstva Vlasta Kopača. Borut Peršolja
NEDELJSKI IZLET 24
Lep vrh nad božjepotno vasico. Kamniti lovec - Cima del Cacciatore (2071 m). Olga Kolenc

Z NAMI NA POT 28
Majhna deželica, obdana okrog in okrog od visokih gora. Jezersko. Vid Pogačnik
Opisi 33
Virnikov Grintovec. Vid Pogačnik
Pristovški Storžič. Vid Pogačnik
Goli vrh. Vid Pogačnik
Veliki vrh.Vid Pogačnik

Z NAMI NA POT 41
Gore nad priljubljenim smučiščem. Mokrine/Naßfeld/Passo di Pramollo. Janja Lipužič
Opisi 37

RAZMIŠLJANJE 55
Alpinizem in mi. Medčloveški odnosi v gorah. Vanja Sossou
ZGODOVINA PLEZALIŠČ 56
Vipavska Bela. Nekaj spominov o nastajanju priljubljenega plezališča. Helena Škrl
TRIGLAVSKI NARODNI PARK 58
Pirotehnika - ne! Ozaveščevalna akcija Triglavskega narodnega parka. Tanja Menegalija
OBNOVLJIVE ALPE 60
Zanimiv, raznolik in vsebinsko bogat alpski teden. Herman Berčič
GORNIŠKA MEDICINA 62
Poškodbe v gorah. Poškodbi, značilni za plezalce. Petra Zupet
ANKETA 64
Kri mlada pravi: poskočiva! Kri stara pa: posediva! Rezultati ankete, priložene septembrski številki. Dušan Škodič
VARSTVO NARAVE 66
V SPOMIN 72

Uvodnik

To je naš svet

Kraj in čas: konec oktobra, južna stena Planjave.
   Iz najine pobude, da greva v južno steno Planjave, se nas skupaj nabere kar osem prijateljev, vsi člani Alpinističnega odseka PD Kamnik. Smer: Rupar-Križaj, ocena IV+/II-III, 300 m (po naši oceni je dolžina kar blizu 500 metrov). Še v noči se pobiramo po domovih in se naključno srečamo na križišču na obvoznici. Na Jermanci je prostora malo, a vendar skombiniramo tako, da sta oba avta "pod streho". Kratek dostop in že smo pod steno. Če smo še malo prej razmišljali o tem, da bi se ločili, saj tak "avtobusni" izlet v steni ni najbolj varen, so te misli enostavno odplavale - ne bomo se delili. Vsi se zapodimo v grapo in višje v plošče. Tam se nekateri že varujemo, drugi ne. Eden drugemu pomagamo, si popravljamo opremo, se šalimo in se neizmerno zabavamo. Fantje se zapodijo naprej in iščejo prehode. Do kotanje nam je smer znana (z Ireno sva že plezala Grapo), potem gre v "neznano". Formiramo naveze, kakor je pač kdo pri roki, po trije, po dva. Gredina se konča v gladki steni, zato zavijemo po strmi polici levo. Uroš potegne naprej, ostali mu sledimo. Stena se postavi pokonci. Spet potegne Uroš. Spremljamo vsak njegov gib, visi nad globino, a počasi in vztrajno pridobiva metre in ... čez je! Eden po eden premagujemo težko mesto, Irena vmes zapoje, da čez steno zavalovi še pesem. Kar toplo nam je pri srcu. Toplo pa je tudi drugače, saj je za oktober neizmerno vroče. Eden privleče kremo, drugi pijačo, tretji čokolado. Mažemo se, pijemo, jemo. Spet se zapodimo v plošče, naveze formiramo, kot je kdo pri roki, vendar vemo, da je vsak vodja naveze suveren. Stena se končno položi. Še malo ruševja in poležemo po tleh. Občutek je močan in prijeten. Kaj je boljšega kot v odlični družbi preplezati zanimivo smer, kjer eden drugemu pomagamo in se obenem zabavamo? Še skupinska fotka in gremo dol. V sestopu z Ireno sodelujeva še v kratki reševalni akciji, ostali naju medtem počakajo in že smo v dolini. Jaz z zatečenim kolenom, da me morajo kolegi podpirati do avta, drugi veselo proslavijo, kasneje še pri Urošu doma na žegnanjski ...
   To je zame pravo doživljanje gora.
   Tri dni kasneje, okoli ene ponoči, dolina Kamniške Bistrice. S težkim nahrbtnikom stojim na Malih vratcih nad Kokrskim sedlom (koleno je že OK). Luna daje dovolj svetlobe, da se vidijo obrisi gora, dolina pa je v gosti megli. Malce pihlja, veter pa daje občutek življenja, da vse to, kar vidim, ni le mirujoča slika. V južni steni se tu in tam prikažejo drobne lučke. To so kolegi, ki plezajo do ponesrečenke. Nekje sredi stene je in rabi našo pomoč. Pet jih je tam, ostali vso noč tovorimo opremo do tja. Tu sem, v svetu, kjer neizmerno uživam, ki me izpolnjuje do zadnje biti, v svetu, ki ga poznam in obvladam, s kolegi, na katere se lahko kadarkoli zanesem, in s poslanstvom, ki ne potrebuje nobenih dodatnih pojasnil. Naša ekipa je kombinacija starih mačkov in zagnanih mladcev, različnih sposobnosti, a vseh z istim ciljem - pomagati sočloveku. Pleza tisti, ki je tisti hip najbolj vplezan, najtežjo vrv nosi tisti, ki je najkrepkejši, naprej gre tisti, ki je najhitrejši ... vsi za enega, eden za vse.
   Tudi to je zame pravo doživljanje gora.
   Epilog je verjetno znan: plezalko je naslednji dan odpeljal helikopter, čeprav je dan prej kazalo, da to ne bo mogoče. Mi pa smo se že ponoči prebili do nje, prav tako zdravnik, in ji nudili zdravniško oskrbo.
   Danes, tu.
   Prelistavam revijo, ki jo držite v rokah. Jaz še v elektronski verziji, vi že v tiskani. Prinašamo vsebine, ki vam skušajo približati gore. To je svet, v katerem uživamo, ki nas izpolnjuje, sprošča, ki si ga želimo še bolj spoznati, kjer si želimo biti. Verjamem, da je tudi z branjem možno polno doživljanje gora. Uživajte torej v tem svetu!

Vladimir Habjan

Marčni Vestnik posvečen Radu Kočevarju (1928-2024)

ponedeljek, 18. marec 2024

Prvi del marčne številke Planinskega vestnika smo posvetili letos preminulemu našemu legendarnemu in neustavljivemu alpinistu Radu Kočevarju (1928-2024). "S slovesom Rada Kočevarja smo tako izgubili zadnjega in brez dvoma najmočnejšega predstavnika generacije, ki je v času po vojni postavila nove smernice razvoju alpinizma pri nas kljub začetnemu odporu starejše generacije plezalcev," pravi Jure Krejan Čokl.

Februarski Vestnik se spominja odprave na Tirič Mir

sreda, 14. februar 2024

Februarska številka Planinskega vestnika se spominja skupne slovenske-poljske alpinistične odprave iz leta 1978 na Tirič Mir, ki je s 7708 metri najvišji vrh pogorja Hindukuš in hkrati najvišji vrh izven Himalaje in Karakoruma, po višini pa triintrideseti na svetu.

Januarski Planinski vestnik s prenosnimi kuhinjami

četrtek, 18. januar 2024

Prva letošnja številka Planinskega vestnika postreže z zelo zanimivim testom opreme - in sicer s testom prenosnih kuhinj oziroma kar enajstih kuhalnikov. Prenosni kuhalniki imajo že precej dolgo brado in številnim popotnikom, alpinistom in dopustnikom omogočajo kakovostno prehranjevanje na krajših in daljših potepanjih. Topijo nam sneg, prekuhavajo oporečno vodo, kuhajo kavo kofeinskim odvisnikom in omogočajo kakovostnejše prehranjevanje od žuljenja energijskih ploščic in sendvičev. Pokukali pa smo tudi v vrečke s hrano, zakaj in kakšne izbrati, kdaj pridejo prav in komu.